Nápověda: Virtualmin
Vytvoření nového uživatele - nové mailové schránky
06.12.2012 21:07

Jelikož už máme webhostingový prostor pro doménu vytvořený, je načase také vytvořit nějaké e-mailové schránky. Zároveň můžete vytvořit i nové uživatele, kteří budou mít přístup do databáze nebo FTP. Vše uděláte pod nastavením "Edit User".

Otevře se nám stránka, kde můžeme vidět základní údaje k již založeným uživatelům. Pokud klepneme na jméno uživatele, můžeme jej upravovat. My nyní ale klepneme na "Add a user to this server"

Nyní máme možnost vytvořit nového uživatele, kterému se zároveň vytvoří i nová mailová schránka. Vyplníme tedy Email adress, kam doplníme pouze název schránky či uživatele. Dále můžeme vyplnit Skutečné jméno uživatele a doplníme heslo. Nejdůležitější bude určení Home directory quota (Velikost diskového prostoru pro uživatele). Standartně je zde uvedena hodnota 50 MB. Tato hodnota vychází se Server teplates a můžete jí upravit ještě před vytvořením samotného webového prostoru. Pokud nechcete uživatele omezovat a máte místa na disku víc než dost, klidně zvolte hodnotu Unlimited. Případně zvolte více místa na disku. Můžete napsat číselnou hodnotu a také vybrat, jestli se jedná o jednotky MB nebo dokonce GB či TB. Home directory můžete nechat na Automatic.

V další sekci máte možnost zvolit e-mailová nastavení pro daného uživatele. 

V sekci Mail forwarding settings (Nastavení přesměrování pošty) můžete určit možnost přeposílání pošty na jinou e-mailovou adresu a také automatickou odpověď. Pokud byste chtěli mít automatickou odpověď podrobněji nastavenou, rozhodně klikněte na Automatic reply options (Možnosti automatické odpovědi). Můžete také určit, jestli daný uživatel má přístup pouze na e-maily, nebo bude mít i přístup na FTP webhostingu. Také zde můžete určit, jestli bude mít přístup do databáze a do které přesně.

Automatickou odpověď můžete ještě nastavit tak, že bude zasílána po určitém čase od doručení zprávy. Zejména je zde nastavení, od kdy do kdy bude automatická odpověď aktivní.

Tyto hodnoty půjde nastavit i do budoucna, a to jak ze strany administrátora, tak i ze strany uživatele. 

Pokud je vše nastavené, jak si přejete, stačí už jen kliknout na Create (Vytvořit) a uživatel bude vytvořen.

UPOZORNĚNÍ:
Pokud neprovedete patřičná nastavení v Server Templates před zřízením webhostingového prostoru, bude přihlašovací jméno uživatele jak do e-mailové schránky, tak na FTP a do databáze, ve tvaru uživatel.mojedomena.

Příklad: Pokud máme doménu helpdeskweb4u.cz a zřídíme pro ní mailovou schránku zmek, bude uživatelské jméno pro přihlášení zmek.helpdeskweb4u. Pokud ale provedete správně úpravu nastavení Server Templates, můžete zde nastavit, aby pro přihlášení uživatelé používali tvar celé e-mailové adresy, tedy například: zmek@hlepdeskweb4u.cz.


Komentáře (0)
Help Desk Software by Kayako fusion