Nápověda: .CZ doména
Aktualizace údajů a MojeID
18.11.2013 19:36

K čemu slouží zaslaná zpráva ohledně aktualizace údajů a mojeID?

Zpráva je zaslána držitelům .CZ domén, které jsou registrovány skrze společnost Web4u s.r.o.

Námi zaslaná zpráva slouží především ke kontrole údajů vedených u Vašich .CZ domén. V případě zájmu Vám také nabízíme možnost převést domény na bezplatný účet MojeID (výhody tohoto účtu níže).

Pokud nemáte o službu MojeID zájem, můžete domény sjednotit na jeden standardní identifikátor kontaktu, případně ho aktualizovat.

 

K čemu slouží mojeID a jaké jsou výhody?

Veškeré informace o službě MojeID, jako kde všude ji můžete využít,jaké má výhody a kontakt na nonstop technickou podporu, naleznete na stránkách www.mojeid.cz.

MojeID lze přiřadit k Vašim .CZ doménám a jednoduše je spravovat pod jedním účtem. Pokud je účet MojeID veden k Vašim doménám, můžete také využívat ke správě domén tzv. doménový prohlížeč - www.domenovyprohlizec.cz. Doménový prohlížeč je jednoduchá aplikace, ve které naleznete informace k Vašim doménám a možnost je částečně spravovat. Více informací na blogu centrálního registru .cz domény.

Služba MojeID také nabízí oproti standardním identifikátorům skrytí více údajů ve veřejném výpisu Whois.

Další výhodou je podpora MojeID na mnoha stránkách - nemusíte tak pokaždé vyplňovat nové registrační údaje a pamatovat si více přihlašovacích údajů. Úplný přehled stránek, kde můžete MojeID využít, naleznete na stránkách služby mojeID - odkaz.

 

Mám u Vás vedeno více domén, ale zobrazují se jen některé?

Sloučení kontaktu je možné pouze u .CZ domén. Ostatní domény (eu, com, atd.) tuto službu nepodporují, v seznamu domén se tedy nezobrazí.

Na stránce je vždy seznam .CZ domén, u kterých je uveden stejný kontaktní e-mail. Pokud máte domény registrované s různými e-maily, jsou Vám zaslány zprávy odděleně.

 

Domény, které máte registrované s různými e-maily, můžete sjednotit dvěma následujícími způsoby:

1. Postup se založením nového účtu MojeID:

Jestliže si přejete založit účet MojeID, využijte v jednom ze zaslaných e-mailů první odkaz a vytvoříte tak nový účet MojeID.

V dalších zprávách již využijete druhý odkaz, po otevření stránky uvidíte tlačítko "Změnit / sjednotit kontakty", na další stránce vložíte do pole "Existující mojeID login / identifikátor kontaktu .cz domén" požadovaný název nově vytvořeného účtu MojeID a zvolíte "Sjednotit kontakty". Kontrolu údajů v zadaném identifikátoru můžete provést stisknutím možnosti "Zobrazit informace o kontaktu".

 

2. Postup pro sjednocení domén pod již existující MojeID nebo standardního identifikátoru kontaktu:

Pokud již účet MojeID vlastníte, nebo budete domény převádět na standardní identifikátor .CZ domény, stačí v zaslaném e-mailu otevřít druhý odkaz.

Po otevření stránky uvidíte tlačítko "Změnit / sjednotit kontakty", na další stránce pak vložíte do pole "Existující mojeID login / identifikátor kontaktu .cz domén" požadovaný název kontaktu a zvolíte "Sjednotit kontakty". Kontrolu údajů v zadaném identifikátoru můžete provést stisknutím možnosti "Zobrazit informace o kontaktu".

 

Co je to identifikátor kontaktu .CZ domény?

Kontakt .CZ domény obsahuje souhrn údajů o držiteli domény, tento identifikátor se následně přiřazuje k doméně. Na jeden kontakt lze mít vedeno několik .CZ domén. Každý kontakt .cz domény má svůj specifický název - identifikátor (ID kontaktu), který se vygeneruje při registraci domény anebo si jej zvolíte při jeho vytváření . Název identifikátoru kontaktu generovaného skrze www.web4u.cz má například tvar - WEB4U_KRSHEYMOZUBDG

Více informací k identifikátoru kontaktu naleznete v článku "Kontakt .cz a .co.cz domény".


Na co si dát při sjednocování kontaktů pozor?

Při provádění aktualizace kontaktu dbejte především na správně zadaný kontaktní e-mail a telefon.

Případně také pokud máte svůj e-mail uveden u některé z domén, kde nejste přímo držitelem - v hlavičce identifikátoru je napsána například Firma s.r.o.,ale je zde z provozních důvodů veden Váš e-mail, nedoporučujeme provádět sjednocení kontaktu i pro takto vedenou doménu. Provedlo by se kompletní přepsání údajů u držitele domény.

Výběr domén, které budou ovlivněny provedenou akcí, naleznete ihned na stránce po kliknutí na odkaz v zaslané zprávě. Můžete zde tak provést vždy výběr pouze domén, u kterých si změny přejete změny. Pokud byste následně po sjednocení části domén potřebovali provést další sjednocení i u ostatních domén, otevřete znovu zaslaný odkaz, na stránce poté vyberte domény ze seznamu a proveďte požadovanou akci - tento postup lze aplikovat opakovaně.

 

Nechci využívat službu mojeID, ale údaje jsou neaktuální. Jak mám postupovat?

Zde jsou možné dvě varianty:

1. Jste vlastníkem více .CZ domén:

Pokud si nepřejete službu MojeID využívat, doporučujeme provést minimálně sjednocení domén pod jeden identifikátor. V případě neaktuálních údajů v kontaktu pak provést i jeho aktualizaci.

Sjednocení domén na jeden identifikátor umožní druhý odkaz v zaslané zprávě. Po otevření stránky uvidíte tlačítko "Změnit / sjednotit kontakty", na další stránce pak vložíte do pole "Existující mojeID login / identifikátor kontaktu .cz domén" název kontaktu a zvolíte tlačítko "Sjednotit kontakty". Kontrolu údajů v zadaném identifikátoru můžete provést stisknutím možnosti "Zobrazit informace o kontaktu".

Kontrolu názvu kontaktu a obsažených údajů je možné učinit na stránce s výpisem vedených domén zvolením možnosti "Zobrazit podrobnosti".

S aktualizací údajů v identifikátoru Vám může pomoci článek "Změna údajů u kontaktu .CZ domény".

 

2. Jste vlastníkem jedné .CZ domény:

Pokud jste vlastníkem jedné .CZ domény a potřebujete aktualizovat údaje přiřazeného kontaktu, zažádáte skrze Vaši klientskou sekci o jeho aktualizaci. Podrobný návod naleznete v našem článku "Změna údajů u kontaktu .CZ domény".


Help Desk Software by Kayako fusion